Jeugdwerking

De tennisjeugdwerking van de Zelzaatse Tennisclub is een bruisend en essentieel onderdeel van onze vereniging. We koesteren de toekomst van de sport en zijn vastbesloten om jonge talenten te begeleiden op hun tennisreis.

Onze jeugdprogramma's zijn ontworpen op basis van de 4 kleuren van tennis vlaanderen. Deze kleurcodering helpt jonge tennissers hun vaardigheden geleidelijk op te bouwen en plezier te hebben terwijl ze de sport leren. Het biedt een gestructureerde manier om te groeien in tennis.

Blauw

Voor jonge beginners om de basis van tennis te leren, zoals racketvasthouden en beweging.

Rood

Voor jonge tennissers met een kleiner veld en zachtere ballen om technische vaardigheden te ontwikkelen.

Oranje

Gericht op kinderen met een kleiner veld en gematigde snelheid om de overgang naar het volwassen spel te vergemakkelijken.

Groen

Voor oudere kinderen op een volledig veld met zachtere ballen om technische en tactische vaardigheden te verfijnen.

Geel

Voor de oudere ervaren kinderen wordt met de gekende tennisballen op een volledig veld de technische en tactische vaardigheden verfijnd.

Lesgeld

Tennis trainingen voor de jeugd wordt georaniseerd op zaterdag voormiddag (ook bij winter). In de zomer op onze eigen club, in de winter worden de lessen gegeven in de Eurohal van Zelzate.

De lessen zijn in groepjes van 4-5 leden van hetzelfde niveau.

Een training duurt 1 uur en kost 7,5 euro p.p.

Trainingen

Winter: Oktober – maart
op zaterdag voormiddag

Zomer: April-juni // september-oktober